وبلاگ تخصصی مجتبی اتحاد
 
پيوند ها

محل درج آگهی و تبلیغات
 
نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٢/۱٠/٢۸ توسط مجتبی اتحاد

لطفا به ادامه بروید تا لذت ببرید 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٢/۱٠/٢۸ توسط مجتبی اتحاد

این هفته در روسیه از ساخته جالب مهندسان روسی رونمایی شد. این خانه که توجه خیلی ها را به خود جلب کرده بر خلاف ساخته های قبلی تمام اجزای یک خانه معمولی از جمله آشپزخانه، اطاق خواب پذیرایی و جالب تر از همه حمام و دستشویی را دارد.

 


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٢/۱٠/٢۸ توسط مجتبی اتحاد
نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٢/۱٠/٢٧ توسط مجتبی اتحاد


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٢/۱٠/٢٧ توسط مجتبی اتحاد
نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٢/۱٠/٢٦ توسط مجتبی اتحاد

دیوان شعرم را برای تو سرودم
گردد فدای چشم ناز تو وجودم
این بوده رویا و خیال و آرزویم
ای کاش من هم دلبر قلب تو بودم

*************
همیشه با یکی درد و دل کن که دو چیز داشته باشه:
یکی درد...
یکی دل...


*************

این فاصله ها که بین ما بسیارند از بودن ما کنار هم بیزارند
یک روز برای دیدنت میایم اما اگر این فاصله ها بگذارند . . .


*************

تو ای زیبا ترین نیلوفر من
بخوان غم را تو از چشمان خیسم

بدان این روی زرد از دوری توست
که سر بیرون زد از خاکستر من

*************

همین که تو میدانــی دوستت دارم

کافیست …

بگذار خفه کند خودش را

دنیا

*************


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٢/۱٠/٢٦ توسط مجتبی اتحاد


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٢/۱٠/٢٦ توسط مجتبی اتحاد
نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٢/۱٠/۱۸ توسط مجتبی اتحاد

ابن قیم نیز مانند استادش مورد انتقاد و طعن علمای اهل سنت قرار گرفته است. ابن حجر هیتمی درباره او و استادش می‌گوید: مبادا به چیزهایی که در کتاب‌های ابن تیمیه و شاگردش ابن قیم جوزی و دیگرانی که پیرو هوای نفس خود هستند و خداوند آنها را گمراه ساخته و قلبشان را مهر زده و چشمشان را پوشانده، گوش کنی.

مهمترین شاگرد ابن تیمیه، سرچشمه خباثتهای وهابیان و دشمن امیرالمومنین علیه السلام، ابن جوزی شمس الدین محمد بن أبی بکر بن أیوب بن سعد بن حَریز روز هفتم رجب سال 691 هـ.ق منطقه «زُرع» در فاصله 96 کیلومتری دمشق به دنیا آمد. او به ابن قَیِّم جوزیة شهرت دارد. به این علت ‌که پدر او سرپرست و قیّم مدرسه جوزیه بود.

ابن قیم در اواخر قرن هفتم و نیمۀ اول قرن هشتم هجری در شام می زیست. قرن هفتم، قرن هجوم ویانگر لشکریان مغول بهجهان اسلام بود. درست سی و پنج سال پیش از تولد ابن قیم، یعنی در 656 ق، بغداد به دست هلاکوخان سقوط کرد، المستعصم بالله آخرین خلیفۀ عباسی کشته شد و بدین ترتیب سلسله عباسی خاتمه یافت.

شاگرد و مدافع‌ ابن‌ تیمیه‌ بی‌شک‌ ابن‌ قیم‌ جوزی است‌ که‌ در همه اقوال‌ و عقاید تابع‌ و حامی‌ بی‌چون‌ و چرای‌ او بود و نشر و بسط عقاید ابن‌ تیمیه‌ را در زمان‌ حیات‌ او و پس‌ از مرگ‌ او بر عهده‌ داشت‌ و به‌ همین‌ سبب‌ او را تازیانه‌ زدند و سوار بر شتر در شهر گرداندند و با ابن‌ تیمیه‌ در قلعه دمشق‌ زندانی‌ کردند.

او از 712ق‌/1312م‌ تا سال‌ مرگ‌ ابن‌ تیمیه‌ ملازم‌ او بود و با مخالفان‌ او درافتاد. از این‌ رو نام‌ او همیشه‌ با نام‌ استادش‌ قرین‌ است‌.

اساتید و شاگردان

او از محضر اساتید متعددی استفاده برد که در بین آنها افرادی مانند ذهبی، مزی و ابن تیمیه قرار دارند که مهمترین آنها ابن تیمیه است سرچشمه جریان وهابیت است. استادان ابن قیم معلمانی چون شهاب نابلسى، تقى الدین سلیمان، ابو بکر بن عبد الدائم، عیسى مطعم، اسماعیل بن مکتوم، فاطمة بنت جوهر دانش آموخت، ادبیات را نزد ابو الفتح بعلى و مجد الدین تونسى و فقه و اصول را از صفى الدین هندى و ابن تیمیة و اسماعیل بن محمد حرانى فرا گرفت.

ولى بیشترین تأثیر را در آراى فقهى و کلامى از ابن تیمیة پذیرفت. چنانکه در 21 سالگى هنگام بازگشت ابن تیمیه از مصر تا پایان عمر به مدت 16 سال ملازمش بود. و به دفاع از نظریات او مى‏پرداخت‏ . ابن جوزی را اصلی‌ترین شاگرد ابن تیمیه و رئیس شاگردانش نامیده‌اند.

مهمترین شاگردان ابن قیم عبارتند از: عبد الرحمن بن رجب بغدادى، اسماعیل بن عمر بن کثیر( ابن کثیر مفسر)، محمد بن عبد القادر محى الدین نابلسى و فرزندانش ابراهیم و شرف الدین عبد الله .

کارها و فعالیتهای ابن قیم جوزی

می توان کارها و فعالیت های وی را از خلال کتبی که در مورد زندگی وی نوشته شده به چهار دسته تقسیم کرد:

1- امامت در مدرسه جوزیه

2- تدریس در مدرسه صدریه و جاهای دیگر

3- متصدی شدن امور استفتاء

4- تألیف کتب

آثار و کتابها

برای ابن قیم جوزیه، بیش از 98 اثر ذکر شده که از میان آن ها می توان موارد زیر را بر شمرد:

1. الصواعق المرسله،

2. زادالمعاد،

3.مفتاح دار السعاده و منثور و لایة العلم و الارادة،

4.مدارج الساکین،

5. الکافیه الشافیة فی النحو،

6. الکافیه الشافیه فی الانتصار للفرقه الناجیه،

7. الکلم الطیب و العمل الصالح،

8. الکلام علی مسأله السماع،

9. هدایه الجباری فی أجوبة الیهو و النصاری،

10. المنار المنیف فی الصحیح و الضعیف،

11. اعلام الموقعین عن رب العالمین،

12. الفروسیة،

13. طریق الهجرتین و باب السعادتین،

14. الطرق الحکمیة،

15. ذم الهوی،

16. اعانة اللهفان من مصاید الشیطان،

17. الجواب الکافی لمن سأل عن الدواء الشافی (أو الداء و الدواء)،

18. بدائع الفوائد،

19. الروح.

فلسفی اندیشیدن در خصوص شرع و اصول دین یکی از سنتهای فکری روزگار ابن قیم بود که وی با آن درگیر شده و آن را یک سنت فکری غیر دینی تلقی کرده بود و برخوردی سطحی با فلسفه و فیلسوفانی چون فارابی، ابن سینا، محمدبن زکریای رازی و به ویژه خواجه نصیر الدین طوسی داشت.

ابن قیم که با شبهات ابلیس از طریق نظرات شهرستانی آشنا شده بود می پنداشت که بسیاری از اندیشه های فلسفی و آراء مذاهب از شبهات مذکور برخواسته است گرچه ابن قیم از میان علمای یونان سقراط را موحد می دانست و او را آشنا به صفات خداوند و معتقد به معاد می شناساند و افلاطون را که به انکار عبادت بت ها پرداخته و به حدوث عالم قائل بوده را تأیید می کند اما از آنجا که عقلیات یونانی را رد می کند بیشتر نظر به ارسطو دارد ، به نظر ابن قیم ارسطو عالم را قدیم دانسته و دیگر فلاسفه را فریفته است.

او بیشتر فیلسوفانی را که به سخنان ارسطو اعتنا کرده و وی را معلم اول خوانده و منطقش را میزان استدلال عقلی دانسته اند از جمله ی ملاحده می خواند.

یک تذکر مهم

پیش از این در مقالات قبل گفته بودیم وهابیان تمام افکار و فتاوای خود را بیش از هرکس دیگر تحت تاثبر ابن تیمیه و ابن قیم صادر می کنند. پس فتاوای عجیب بخصوص جنسی را که از این پس خواهیم دید در واقع باید نتیجه آراء عجیب این دو بدانیم.

باورها و بدعتهای شاگرد ابن تیمیه

او سفر کردن برای زیارت قبر پیامبران را جایز نمی‌دانست و همچنین اجتماع در کنار قبور پیامبران و اولیای الهی را کاری مشرکانه خوانده و می گفت: این کار مفاسد متعددی دارد که عبارت است از: نماز خواندن به سمت قبر و طواف کردن در اطراف قبر و بوسیدن آن و کمک طلبیدن از آنها و درخواست روزی و عافیت و پرداخت شدن قرض‌ها و برطرف شدن گرفتاری‌ها است! این‌ها خواسته‌هایی است که بت‌پرستان از بت‌هایشان طلب می‌کردند.

که این مطلب خلاف صریح آیه قرآن است که می فرماید تنها کافران از اهل قبور مایوس می شوند:

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَوَلَّوْا قَوْماً غَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ قَدْ یَئِسُوا مِنَ الْآخِرَةِ کَما یَئِسَ الْکُفَّارُ مِنْ أَصْحابِ الْقُبُورِ (سوره ممتحنه ،آیه13)

یا این آیه ها که شهدا زنده اند:

وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتٌ بَلْ أَحْیاءٌ وَ لکِنْ لا تَشْعُرُونَ (سوره بقره،آیه154)

وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ (سوره آل عمران،آیه169)

او طی سفری که به قدس شریف داشت، بر بالای منبر مشغول موعظه مردم شد و گفت: من الآن به وطن خود برمی‌گردم و به زیارت قبر حضرت ابراهیم نمی‌روم. همچنین در نابلس همین موضوع را مطرح کرد و گفت: من به زیارت پیامبر نخواهم رفت.

تخریب بنای قبور صرفا اولیای خدا

وهابیان پلید به استناد این بدعت او بقیع و دیگر اماکن مقدسه را ویران کردند که می گفت: مشاهدی که بر روی قبرها بنا شده، از موارد شرک است و باید تخریب شود و جایز نیست حتی یک روز آنها را باقی گذاشت. 


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٢/۱٠/۱۸ توسط مجتبی اتحاد

توضیح کوتاه :
جشن پوریم یا تعطیلات سالانه بهاره یهودیان که یادآور پیروزی "استر" ملکه یهودی خشایارشا و عموی وی "مردخای" بر "هامان" وزیر خشایار شا می باشد. این مراسم با افراط در نوشیدن شراب همراه است.

به ادامه مطلب بروید... 

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٢/۱٠/۱۸ توسط مجتبی اتحاد




نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٢/۱٠/۸ توسط مجتبی اتحاد

خواهش مندیم به ادامه مطلب بروید. 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٢/۱٠/۸ توسط مجتبی اتحاد

 

عاقبت یک روز مغرب محو مشرق می شود

عاقبت غربی ترین دل نیز عاشق می شود

شرط می بندم زمانی که نه دیر است و نه دور

مهربانی حاکم کل مناطق می شود 


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٢/۱٠/۸ توسط مجتبی اتحاد

 

اسمم را گذاشته ام منتظر...
اما زمانی که دفتر انتظارم را ورق می زنی می بینی صفحه های اینترنتی یا سایت ها را بیشتر از امامم می شناسم! حتی گاهی صبح بوق سگ ،صفحه ی اینترنتم و سایتهام را چک می کنم اما عهدم را نه! ببین چه کرده اند با من ...
خیر سرمان می گوییم بیا که منتظریم!!!!
فدای غربتت مفرد مذکر غایب

فدایت بشوم مولایم

یا زهرا 


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٢/۱٠/٧ توسط مجتبی اتحاد

دوستان عزیزی که لطف میکنن ازوبلاگم بازدیدمیکنن پیشنهادمیکنگ ازلینک وهابیت وسلفی بازدید کنن


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٢/۱٠/٦ توسط مجتبی اتحاد

برای دانلود روی لینک زیر کپی کنید

 


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٢/۱٠/٦ توسط مجتبی اتحاد

خدایا.به من توفیق تلاش در شکست،صبر در نومیدی،رفتن بی همراه،جهاد بی سلاح،کار بی پاداش،فداکاری در سکوت،دین بی دنیا،عظمت بی نام،خدمت بی نان،ایمان بی ریا،خوبی بی نمود،مناعت بی غرور،عشق بی هوس،تنهایی در انبوه جمعیت و دوست داشتن بی آنکه دوست بداند روزی کن.


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩٢/۱٠/٦ توسط مجتبی اتحاد

مهدیا منتظرانت همه در تاب وتبند

                                    همه ی اهل جهان.جمله گرفتار شبند

چوبیایی غم و ظلمت برود از عالم

                                        شاد گردد دل آنان که گرفتار غمند


.: Weblog Themes By Pichak :.



فرم تماس با ما
از بازدید شما متشکریم.مدیریت وبلاگ
mojtaba8090تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • قالب وبلاگ | بلاگ اسکای